وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت آمریکا نیز شدت جنگ علیه غزه را با حضور و حمایت تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی افزایش داده است.

به گزارش خسروشاه نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه و دیدارهای خود در ژنو در خصوص بحران جاری غزه، با خانم میریانا اسپولیاریک رئیس کمیته بین‌المللی و صلیب سرخ دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از مواضع و تلاش‌های رئیس و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خصوص تراژدی انسانی در غزه، شرایط در غزه را سخت و پیچیده توصیف کرد. وی با تبیین تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات انسانی غزه و تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف گسترش دامنه بحران در سطح منطقه است، نقش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خصوص موضوعات انسانی غزه را بسیار مهم توصیف کرد.

امیرعبداللهیان گفت: رژیم صهیونیستی اجازه پیشرفت در موضوعات انسانی را نداده و رویکردهای مثبت حماس در خصوص اسرا را بی نتیجه گذاشته است.

امیرعبداللهیان افزود: حماس حسن‌نیت خود را در خصوص موضوع اسرای غیرنظامی نشان داده و آماده تبادل اسرای غیرنظامی است، اما رژیم اسرائیل با زمان بازی می‌کند و وزیر خارجه این رژیم با آوردن خانواده‌های برخی اسرای اسرائیلی به ژنو، در حال مظلوم‌نمایی است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دولت آمریکا نیز شدت جنگ علیه غزه را با حضور و حمایت تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی افزایش داده است.

امیرعبداللهیان به تبیین دیدگاه‌های کشورمان در خصوص راه‌های پایان دادن به بحران جاری در فلسطین و نوار غزه پرداخت و با اشاره به اینکه تاریخ منازعه فلسطین به ۷ اکتبر برنمی گردد، گفت: حماس و گروه‌های مقاومت حرکت‌های آزادی بخش در مقابل اشغالگری هستند و رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام مشروع مقاومت ضداشغالگری، با کشتار بیش از ۱۴ هزار نفر از شهروندان مظلوم فلسطین در غزه، اصل حقوقی تناسب و تفکیک را به طور فاحش نقض کرده است.

امیرعبداللهیان صلیب سرخ بین‌المللی را در منازعات، بخشی از راه حل دانست و افزود: صلیب سرخ بین‌المللی با ظرفیت‌های خود می‌تواند در زمینه اسرا، کمک رسانی به غزه و نیز سایر موضوعات انسان دوستانه در غزه نقش مؤثری ایفا کنید.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از همکاری‌های خوب کمیته بین المللی صلیب سرخ با جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

میریانا اسپولیاریک رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفت این دیدار در زمان خوبی صورت می‌گیرد، چون طرفین نگران اوضاع غزه هستند.

وی با اشاره به رسالت و مأموریت کمیته بین المللی صلیب سرخ، از اعتماد ایران به کمیته و کمک به انجام مأموریت‌های آن تشکر کرد.

وی با اشاره به حضور کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در فلسطین، مأموریت صلیب سرخ در غزه در شرایط کنونی را حساس و سخت دانست و افزود صلیب سرخ تلاش می‌کند در عین حفظ بی‌طرفی، به مأموریت‌های خود در حوزه انسانی عمل کند.

وی با پیچیده دانستن اوضاع غزه، خواستار کمک ایران و سایر کشورها به موفقیت انجام وظایف انسان‌دوستانه صلیب سرخ گردید و افزود ما با درک حساسیت اوضاع، حداکثر تلاش خود را برای کاهش آلام انسان‌ها به کار خواهیم بست.