رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی از نظر شیوع بیماری کرونا، آخرین استان است.

به گزارش خسروشاه نیوز، دکتر محمدحسین صومی روز دوشنبه در سی و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با بیان این‌که بروز و شیوع بیماری در کشور و استان رو به افزایش است، گفت:تعداد بیماران کرونایی بستری در استان اکنون ۸۵۰ نفر هستند و در سه هفته گذشته نیز تعداد فوتی‌ها تقریبا ثابت و روزانه بین پنج تا شش نفر بوده است.

وی با بیان این‌که به تمام بیمارستان‌های استان ابلاغ شده است که بیماران کرونایی را با اولویت پذیرش کنند، افزود: خوشبختانه از نظر داروی مورد نیاز این بیماران، مشکلی نداریم و در خصوص تزریق واکسن نیز جزو سه استان برتر هستیم.

وی با بیان این‌که آماده‌ هستیم تا تزریق واکسن را با سه برابر ظرفیت فعلی انجام دهیم، افزود: از مردم به صورت جدی تقاضا داریم به مدت دو هفته شیوه‌نامه‌ها را به طور کامل رعایت کنند تا بتوانیم روند واکسیناسیون را تسریع کنیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیگیری‌های لازم برای آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال استان را انجام دهد.

استقرار بیمارستان صحرایی در مجاورت یکی از بیمارستان‌های شهر میانه، با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان، از دیگر مصوبات این جلسه بود.